BLOG #8 8 DAGEN WERKEN ZONDER VRIJE DAGEN - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Roos Heijdeman - WaarBenJij.nu BLOG #8 8 DAGEN WERKEN ZONDER VRIJE DAGEN - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Roos Heijdeman - WaarBenJij.nu

BLOG #8 8 DAGEN WERKEN ZONDER VRIJE DAGEN

Door: Roos Heijdeman

Blijf op de hoogte en volg Roos

09 Juli 2017 | Aruba, Oranjestad

Zondag 2 Juli: Top verkoper Roos
Eindelijk een uitdagende werkdag. Sinds vandaag hebben de gasten de keuze om voor keycards of voor wristbands te kiezen. In deze wristbands zit een RFID-chip waarmee ze de deur en de lift kunnen openen. De keycards hebben dezelfde werking, alleen raken mensen deze vaak kwijt. Bij elke check-in heb ik deze keuze aangeboden en ik heb er toch zo’n 15 verkocht op een dag. De gast moet hier wel $5 voor betalen en daarom ben ik toch wel een beetje trots op mezelf. Daarnaast was het voor een zondag nog vrij druk in het hotel. We zitten nu sowieso voor 99% volgeboekt en sommige dagen zelfs 100%. Je merkt dat het hoogseizoen nu echt is begonnen en dit biedt weer nieuwe uitdagingen. Om half 7 werd er nog gevraagd of ik nog 1,5 uur langer kon doorwerken om te helpen bij activities. Ik vond dat ik geen nee kon zeggen, dus heb ik hier maar mee ingestemd. Uiteindelijk was het allemaal niet meer nodig en kon ik gelukkig snel naar huis. Thuis aangekomen heb ik een bakje yoghurt gegeten en ben ik daarna vroeg gaan slapen, want morgen staat er weer een nieuwe werkdag voor de deur.

Maandag 3 juli: Bijna weekend!
Nog 1 dagje werken en dan heb ik eindelijk even tijd om mijn energielevel weer op te laden. Ook al ben ik maar 1 dagje vrij, ik ben er wel echt aan toe. Mijn werkdag vandaag begon om 9 uur, wat ik eigenlijk wel een prima tijd vind om te beginnen. Ik heb wel de hele dag pijn in mijn voeten gehad, doordat je zo lang moet staan. Daarnaast was er vandaag dus een ongelukje gebeurt, want ik zat onder de inkt… een gast kwam met haar boarding passes naar mijn balie gelopen, maar de printer in de computerroom is kapot en print dus met zwarte vegen. Ik heb deze gast geholpen door haar tickets opnieuw uit te printen. Hiervoor had ik wel de oude papieren nodig en toen ben ik per ongeluk met mijn hand over de inkt gegaan en kwam dit op mijn gezicht toen ik jeuk had. Gelukkig zei de gast eerlijk dat ik allemaal inkt op mijn gezicht had en kon ik het snel weghalen. Ook heb ik sinds tijden niet zo’n goede lunch gehad als vandaag. Ze hadden pastavlindertjes en dat hebben ze echt nooit! Het laatste uur van werk ging wel langzaam, maar toen het uiteindelijk 6 uur was had ik eindelijk een gevoel van weekend. Thuis ben ik gelijk gaan vegen en heb ik het hele huisje weer gedweild, dus alles is weer aan kant gemaakt. ’s Avonds heb ik met Michelle en Ilse gegeten en daarna nog even serie gekeken. Morgen ga ik eerst lekker uitslapen en dan naar het strand.

Dinsdag 4 juli: Bakken op het strand
Eindelijk eens een dagje vrij! Na 6 dagen hard werken was het eindelijk even tijd voor een beetje rust. Ik heb eerst lekker uitgeslapen en ben daarna gelijk doorgegaan naar Moomba Beach. Ik heb hier de hele dag gelegen en ben zelfs nog een paar keer in slaap gevallen, dus ik ging met een uitgerust gevoel terug naar huis. Toen ik terug kwam op Blue Village lagen de zustertjes nog in het zwembad, dus daar ook nog even bij gaan liggen. ’s Avonds heb ik gekookt met Michelle en daarna zijn we naar de strip gegaan om naar het vuurwerk te kijken. Het is vandaag the 4th of july en dat wordt hier groots geviert met vuurwerk en allerlei activiteiten. Voordat we bij het vuurwerk zijn gaan kijken hebben we eerst een ijsje gehaald bij Gelatissimo, een van de beste ijs-winkels op Aruba. Toen we uiteindelijk zagen dat het vuurwerk was begonnen zijn we richting het strand gelopen om het vanaf de beste plek te kunnen zien. Na het vuurwerk zijn we weer terug naar huis gereden en hebben we nog de helft van de film Bonbini Holland gekeken, hierna was het alweer tijd om naar bed te gaan. Vanaf morgen moet ik 8 dagen werken, omdat ik mijn vrije dagen heb geruild met iemand. Ik zie er wel tegenop, maar daarna heb ik wel 4 dagen vrij als mijn ouders komen.

Woensdag 5 juli: Filmavond met de meiden
Kwart over 6, de wekker ging…. Vandaag weer een nieuwe werkdag en dit keer werken vanaf half 8. Op zich vind ik deze tijd wel fijn, omdat de dag altijd snel gaat als je deze shift hebt. Ik zie altijd alleen een beetje tegen het vroege opstaan op, want ik ben gewoon niet zo’n ochtendmens. Gelukkig is het vandaag woensdag en dit is altijd een hele rustige dag op werk. Dit bleek ook te kloppen, want ik heb eigenlijk alleen maar de nieuwe kleur bandjes op maat gelegd en voor de rest niet zoveel gedaan. Ik heb vandaag wel eindelijk mijn punch kunnen halen en nu kan ik vanaf morgen dus ook gaan punchen en worden mijn overuren ook uitbetaald. Na werk kwam ik thuis en Julia was er nog niet. Haar ouders zijn hier 9 dagen geweest en gaan vanavond weer terug naar Nederland. Toen Juul thuis kwam zijn we gelijk boodschappen gaan halen en om half 7 kwamen Michelle en Ilse ook even buurten. Iedereen is daarna gaan koken en toen iedereen klaar was zijn we met elkaar gaan eten. Na het eten heb ik alles afgewassen en daarna was het alweer tijd voor de 2e helft van onze filmavond. Na 3 kopjes thee en het einde van de film was het tijd om de tandjes te poetsen en te gaan slapen.

Donderdag 6 juli: Lekkende koelkast…
Na gister weer een gezellige avond te hebben gehad met de meiden, kon ik gelukkig vandaag uitslapen. Naja uitslapen kan je het niet noemen want Julia is weer terug naar 1,5 week, maar ik ben alsnog uitgerust wakker geworden. Vandaag begint mijn werkdag om 1 uur en ik weet dat dit een lange, drukke maar vooral ook saaie werkdag gaat worden. ’s Middags is het altijd wel druk, maar ’s avonds komt er eigenlijk niemand en heb je dus vrij weinig te doen. Gelukkig kan ik zo nog even bij het zwembad liggen, voordat ik alweer naar mijn werk ga. Op werk zelf was het rustiger dan normaal en verliep alles gewoon prima. Toen ik thuis kwam van werk lag er weer een hele plas water voor de koelkast en ik ben toen gelijk naar de receptie gelopen om een nieuwe koelkast aan te vragen. (Dit had ik al 11x eerder gedaan, maar er werd nog steeds niet naar mij geluisterd) Gelukkig zei ze dat ze morgen waarschijnlijk een nieuwe koelkast kwamen bezorgen, die ook nog groter was want daar hadden we om gevraagd. Ik was vandaag op werk door het dolle heen, want ik had een $20 tip gekregen van iemand! Dit doet me toch wel goed en zorgt ervoor dat ik gemotiveerd blijf.

Vrijdag 7 juli: Taart eten met Pleuni
Net zoals gisteren moest ik ook vandaag om 1 uur beginnen. In de ochtend heb ik even met Juul gekletst en daarna ben ik bij het zwembad gaan liggen. Ik wilde tussendoor nog even naar de electro zaak van Aruba om een kabel voor in mijn auto te kopen, maar toen ik hier uiteindelijk aankwam bleek het dicht te zijn. Ik ben hier gisteren voor mijn werk ookal heen gegaan, maar ook toen waren ze dicht. Gelukkig gaat Ilse vandaag even kijken of ze wel open zijn in de avond en dan neemt ze er een voor mij mee. Op werk was het vandaag vooral een klaagdag, iedereen was ontevreden met zijn/haar kamer en omdat het vrij druk was, was het vervelend om zo lang met 1 gast bezig te moeten zijn. Gelukkig kregen we nog een paar check-ins om half 10, waardoor het laatste half uurtje voorbij vloog. Toen ik thuis kwam had Ilse voor mij het draadje gehaald en heb ik dit even bij haar opgepikt en betaald. Pleuni zat toen al voor mijn huisje te wachten en hier heb ik nog de rest van de avond mee gekletst en daarna was het alweer bijna half 12 en dus tijd om te gaan slapen. We hebben sinds vandaag een nieuwe koelkast gekregen en ik ben hier helemaal blij mee, alleen als het koude lucht moet blazen in de koelkast of vriezer, dan komt er een mega hard en irritant geluid uit. Gelukkig heb ik oordopjes en kon ik uiteindelijk alsnog rond 1 uur gaan slapen.

Zaterdag 8 juli: Theeleuten met Michelle
Vandaag is de laatste dag dat ik om 1 uur begin. Ik heb voor het eerst uit kunnen slapen tot kwart voor 10 vandaag en heb darna ontbeten met Julia. Voor de rest van de dag heb ik nog even de laatste week van Goede tijden Slechte tijden gekeken, terwijl ik dat eigenlijk nooit kijk, maar ik vond het wel interessant. Om half 1 was het alweer tijd om naar mijn werk te gaan en voor de rest is er niet zoveel op werk gebeurt. Het enige wat wel even raar was, was dat een gast mij echt persoonlijk ging aanvallen dat het allemaal mijn schuld was en ze ging serieus agressief doen. Gelukkig neem ik het niet echt persoonlijk op en heb ik de gast vertelt gewoon kalm te blijven en dat ik een manager voor haar zou halen. Op dit ene incident na was het vrij rustig en verliep de dag vrij snel. Na mijn werk heb ik tot laat in de nacht film gekeken met Michelle met een lekker kop thee erbij. Morgen begin ik om 2 uur met werken en ga ik in de ochtend naar het strand. ’s Avonds ga ik waarschijnlijk naar een kite surf feest op het strand of naar Moomba, kortom toch nog een beetje een leuk weekend. Mijn ouders komen aanstaande woensdag aan en ik heb super veel zin om ze weer te zien, want ik heb ze zeker gemist!

Bedankt voor het lezen van mijn blog voor deze week!

Liefs,
Roos


  • 09 Juli 2017 - 12:36

    Oma Mieke:

    Hier een keer een antwoord van oma Mieke. Ik lees iedere week je blogs en heb bewondering op de manier waarop je het doet. Je vertelt het zo goed dat je het helemaal voor je ziet.

    Je moet ondertussen wel poepje bruin zijn , want je hebt aardig wat uurtjes in de zon gelegen. Je zult ook wel veel bekijks hebben met je blonde haren.

    Wat fijn voor je dat je ouders komen, want van weerskanten zullen jullie elkaar wel missen.

    Eind deze maand vertrekken wij naar Frankrijk voor de bruiloft van Danielle en Cor. Wij verheugen ons er erg op.

    Tot de volgende week en een dikke kus van
    Oma Mieke (

  • 09 Juli 2017 - 18:42

    Heidy:

    Jee roos pfff wat een harde werker zeg
    Is ff wat anders in de hitte en hier werken
    Vind bijzonder wat je allemaal doet daar en dat je het zo leuk vind
    Jij wil straks nooit meer naar huis
    Wel super dat je paps en mams en zus lekker komen van de week ga er van genieten
    Gr ray en heidy xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Hi, Ik zal mezelf eerst even voorstellen! Ik ben Roos Heijdeman, 18 jaar en woonachtig in een klein dorpje vlakbij Rotterdam. Ik ga vanaf mei 2017 voor 3,5 maand naar Aruba om mijn stage te lopen in het Marriott Surf Club Hotel. Wil jij weten welke avonturen ik allemaal meemaak? Abonneer dan nu op mijn verslag! Liefs, Roos

Actief sinds 09 Jan. 2017
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 19545

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 01 September 2017

My adventure on Aruba

Landen bezocht: