BLOG #5 I GOT MY FIRST TIP - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Roos Heijdeman - WaarBenJij.nu BLOG #5 I GOT MY FIRST TIP - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Roos Heijdeman - WaarBenJij.nu

BLOG #5 I GOT MY FIRST TIP

Door: Roos Heijdeman

Blijf op de hoogte en volg Roos

18 Juni 2017 | Aruba, Oranjestad

Zondag 11 juni: I can do it on my own
Na een kort dagje weekend te hebben gehad, was het alweer tijd voor een nieuwe werkdag. Ik moest vandaag met Ludmila meelopen, omdat Anne nog steeds vakantie heeft. Ik heb eigenlijk gewoon de hele dag alleen gewerkt en zelf gasten geholpen. Ik weet dat ik eigenlijk nog geen toestemming heb om alleen te werken, maar als ik iets niet weet dan vraag ik het en anders help ik de gast gewoon. Naar mijn mening kan ik voor 90% al alleen staan, dus het gaat met stappen vooruit. Ik merk ook dat het Engels praten de hele dag veel makkelijker gaat en dat ik niet meer terugval op het Nederlands als ik iets aan mijn collega’s vraag. Ik was mijn naamplaatje vergeten en dat ding is echt heilig hier, dus gelukkig had Julia even tijd om het te brengen. Ña mijn werk ben ik thuis even gaan slapen, omdat ik me de hele dag al niet lekker voelde. ’s Avonds zijn we met de groep van Blue Village naar eetcafé 080 geweest en hebben hier de rest van de avond gezeten. Morgen moet ik samen met Pleuni op training, dus dat wordt vooral luisteren en niks doen.

Maandag 12 juni: Trainingsdag 1
Vandaag begon ik pas om 9 uur en dit keer niet met werken. Ik heb vandaag en morgen een orientation trainingsday en dit duurt van 9 tot 5 uur. Het laatste uurtje moet ik nog terug naar mijn werk, omdat je 9 uur per dag moet werken. De training werd gehouden in het resort, dit is dus 2 gebouwen verder dan waar ik werk. We zaten in een soort van vergaderzaal, waar overal bureaus stonden en een dikke map met een pen erop. Achterin de zaal stond een soort buffet waar je de hele dag van mocht pakken. Zo was er in de ochtend allerlei fruit en kregen we in de middag pizzabrood, verschillende desserts, sandwiches en nog andere dingen. In de namiddag kwam hier ook nog is nachos en kitkat bovenop. Kortom we werden goed verwent. De training zelf was op zich best wel interessant, maar veel dingen wist ik al of was al eerder uitgelegd. Om half 4 was de training al afgelopen en moesten we terug naar werk om de laatste 1,5 uur te vervullen. De tijd ging gelukkig vrij snel en om 6 uur was het alweer tijd om naar de fitness te gaan. Na de fitness heb ik thuis nog even gefacetimed en ben ik daarna lekker gaan slapen.

Dinsdag 13 juni: Trainingsdag 2
Dag 2 van de training. Ook vandaag begon de dag met een heerlijk buffet van verschillende soorten fruit. De training vandaag bestond voor het grootste gedeelte uit rondlopen door de drie gebouwen die Marriott heeft. Ik had dit eigenlijk al gezien, maar het was alsnog wel leuk om echt de details te zien. Na het rondlopen was het alweer tijd voor de lunch. Dit keer kregen we patat met hamburgers, salade en broodjes gezond. De pauze duurde dit keer 1,5 uur, wat eigenlijk mijn pauze voor 3 dagen bij elkaar is, dus ik vond dit wel fijn. Tijdens de pauze hebben ik en Pleuni lekker bij het zwembad gezeten. Na de pauze kregen we een presentatie over waar Marriott het merk eigenlijk voor staat en met mijn eigen Front Office Manager een presentatie over de Surfclub zelf. Hierna was het eindelijk tijd voor de allerlaatste presentatie en deze ging over het programma Take Care wat Marriott heeft opgezet voor werknemers. Het programma houdt in dat elke Marriott verplicht is om elke dag tijdens de 15 minutes meeting een sportoefening te doen en de mogelijkheden om te eten bij de lunch ook gezond kunnen zijn. Deze maand hebben ze kickboxen als activiteit van werknemers en ik ga volgende week een keertje meedoen. In de avond hebben we niet zoveel meer gedaan.

Woensdag 14 juni: Mangel halto, most beautiful place i've ever been.
Vandaag was mijn 2e dag vrij van werk. Ik ben met pleuni en een vriendinnetje van onze buren naar Mangel Halto geweest. Dit is een klein strandje wat ligt tussen de bomen en planten, waardoor het echt op een paradijs lijkt. Het water is heel helder en de zee blijft ondiep, kortom een top strandje dus. Natuurlijk hebben we heel veel foto’s hier genomen en deze zullen zeker volgen bij de foto’s op mijn blog. In de avond zijn we met onze buren die allemaal in het ziekenhuis werken , pizza gaan halen bij domino’s. Dit hebben we thuis heerlijk opgegeten en het was een hele gezellige dag. Hierna was mijn 2e weekenddag alweer om en stond mij weer een werkweek van dit keer 4 dagen te wachten.

Donderdag 15 juni: Saaie werkdag
Eigenlijk valt er niet zoveel te vertellen over vandaag. Het was een normale werkdag en er gebeurde eigenlijk niet zo veel op werk. Het enige wat misschien wel leuk was vandaag, is dat ik vandaag precies een maand op Aruba ben!

Vrijdag 16 juni: De dag vliegt voorbij
Mijn shift begon om 7 uur vandaag. Dit was dus een ochtendshift van 7 tot 4 uur. Ik vind deze shift echt fijn, doordat de dag heel erg snel gaat en voor je gevoel de tijd echt vliegt. In de ochtend zijn de eerste twee uurtjes altijd eerst bijkom uurtjes, maar daarna voel je je helemaal top. Gelukkig is het niet zo druk in de ochtend, waardoor je gelukkig nog wel de tijd hebt om even rustig wakker te worden. Vandaag hadden we rond de 100 check-ins, wat eigenlijk wel een normale werkdag is. Gelukkig viel het wel mee met de drukte en kan ik eigenlijk alles al voor 95% alleen doen. Morgen begin ik ook om 7 uur en mag ik de hele dag zelf alles doen, omdat Anne nog een extra vakantiedag heeft. Gelukkig ben ik hier totaal niet zenuwachtig voor, omdat ik weet dat ik alles kan vragen als ik iets niet snap. Na mijn werk ben ik nog even naar de autoverhuur gereden met Julia om ons contract te wijzigen en nog even naar Oranjestad. Oranjestad is de hoofdstad van Aruba en hier heb ik mijn horloge laten maken en zijn we allemaal schattige kraampjes afgegaan, met allemaal typisch Arubaanse dingen. Ik ben hierna nog even bij de Michael Kors store gaan kijken voor een tas die ik heel graag wil, maar ze zijn echt heel erg duur… #$328.00 Ik ga hier dus nog maar even over nadenken. ’s Avonds hebben we lekker kip gegeten met een broodje erbij en hierna ben ik lekker gaan slapen.

Zaterdag 17 juni: Oeps een foutje….
Alweer bijna de laatste werkdag voordat mijn weekend begint. Ik stond zoals elke dag om 10 voor 6 op en heb me toen aangekleed en ben rond kwart voor 7 richting werk gegaan. Toen ik op werk aankwam vroeg de manager van de night audit waarom ik al zo vroeg op werk was. Ik was er om 10 voor 7, net zoals het hoort. Ze vertelde dat ik eigenlijk pas om 8 uur moest beginnen, maar dat ze het voor mij zou aanpassen op het schema. Eigenlijk vond ik het helemaal niet erg dat ik me had vergist, omdat ik nu wel om 4 uur klaar was in plaats van 5 uur. De dag was vooral heel erg druk… we hadden 160 check-ins en veel gasten konden alleen maar klagen… Uiteindelijk was ik wel lekker klaar om 4 uur en ben ik daarna snel naar huis geraced. Thuis aangekomen heb ik me gelijk omgekleed en heb ik tot de zon onder ging bij het zwembad gelegen. Ik hoef nu alleen nog morgen te werken en dan heb ik lekker weekend.


  • 19 Juni 2017 - 08:48

    Opa Jan:

    Wij kijken iedere zondag uit naar je blog. Die is altijd erg boeiend. Geniet ervan, de 3,5 maanden zijn zo voorbij.

    Opa Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Hi, Ik zal mezelf eerst even voorstellen! Ik ben Roos Heijdeman, 18 jaar en woonachtig in een klein dorpje vlakbij Rotterdam. Ik ga vanaf mei 2017 voor 3,5 maand naar Aruba om mijn stage te lopen in het Marriott Surf Club Hotel. Wil jij weten welke avonturen ik allemaal meemaak? Abonneer dan nu op mijn verslag! Liefs, Roos

Actief sinds 09 Jan. 2017
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 19553

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 01 September 2017

My adventure on Aruba

Landen bezocht: