BLOG #10 WEEK VOL LEUKE ACTIVITEITEN - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Roos Heijdeman - WaarBenJij.nu BLOG #10 WEEK VOL LEUKE ACTIVITEITEN - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Roos Heijdeman - WaarBenJij.nu

BLOG #10 WEEK VOL LEUKE ACTIVITEITEN

Door: Roos Heijdeman

Blijf op de hoogte en volg Roos

26 Juli 2017 | Aruba, Oranjestad

Allereerst sorry voor de vertraging! Ik heb plots een koortslip opgelopen waardoor ik even geen aandacht aan mijn blog kon besteden. Na een paar dagen extra is mijn blog er dan alsnog!

Maandag 17 juli: Palm Island dagje!
De wekker stond alweer vroeg omdat we naar Palm Island gaan vandaag. Rond 8 uur zijn we naar de parkeerplaats van Palm Island gereden, want hier moesten we eerst tickets kopen om het eiland op te kunnen. Het was nog geen 9 uur en daarom moesten we nog even wachten totdat we op de boot konden richting het eiland. Toen we uiteindelijk waren aangekomen op Palm Island zijn Sabine en ik snel naar de bedjes op het strand gerend, omdat deze een palapa hebben. (een soort hutje) Nadat we alles hadden klaargelegd op de bedjes zijn we naar het ontbijt gelopen. Ze hadden super veel fruit en het was een erg uitgebreid ontbijt. Na het ontbijt zijn we naar de Zipline gegaan, dit is een soort van tokkelbaan over het eiland. Ik heb al vrij veel dingen kunnen filmen met mijn Go Pro en ik ga hier uiteindelijk ook een aftermovie van maken. Voordat we gingen lunchen zijn we nog naar de Bananenboot geweest, want Michelle werkt op Palm Island en stond vandaag bij de Bananenboot. Ze heeft ervoor gezorgt dat we nog een extra rondje konden met de boot, wat wel voor extra veel spierpijn heeft gezorgd. Voor de rest kan je de hele dag gratis eten en drinken halen en hier hebben we ook zeker gebruik van gemaakt. Tegen gratis Pina colada zeg ik geen nee! Ook kan je er super mooi snorkelen, want er zitten vissen genaamd Blue Pirates. Dit zijn dikke blauwe vissen die een dikke mond hebben die altijd lacht, ze zijn totaal niet bang voor mensen en komen heel dichtbij. Je kan hierdoor hele mooie beelden maken en deze beelden zullen ook te zien zijn bij de aftermovie. Na een hele drukke maar toch ook wel relaxte dag zijn we om kwart voor 5 terug gegaan met de boot naar het vaste land. ’s Avonds hebben we tosti’s gegeten en hebben we nog spelletjes gespeeld.

Dinsdag 18 juli: Baby beach & uiteten bij Zeerover
De tweede en alweer laatste dag van mijn weekend. In de ochtend zijn we naar Oranjestad gereden om een rondje te lopen door de stad en om wat te gaan drinken bij de Starbucks. Mijn ouders gaan standaard elke ochtend naar de Starbucks, omdat ze de koffie hier zo lekker vinden. Na wat gedronken te hebben bij de Starbucks zijn we doorgereden naar Baby Beach. We zijn hier aan de zijkant van het strand gaan liggen, want hier heb je gratis palapas. Palapas zijn kleine beach hutjes. Ik heb vooral veel geslapen en foto’s gemaakt van Sabine. Je kan hier echt super mooi snorkelen, maar omdat het heel hard had gewaaid was het water heel troebel en zag je niet zoveel. Na een heerlijke dag strand zijn we doorgereden naar de Zeerover, dit is een heel populair visrestaurant op Aruba. Je bestelt bij de balie eerst wat je wilt zoals Red snapper vis of garnalen en dan kan je nog extra bijbestellen zoals maisbrood, saus, patat en nog andere hapjes en daarna moet je wachten tot ze je eten komen brengen in het restaurant. Je krijgt je eten in een mandje en iedereen eet met zijn/haar handen. Ik ben helemaal niet zo’ n visliefhebber maar dit was serieus echt heel erg lekker. Alleen het zien van het slachten van de vis was niet heel smakelijk en de ingewanden gooien ze in zee, dus je ziet dat de vogels dit opeten. Niet zo smakelijk dus, maar het eten was voor de rest super lekker. ’s Avonds zijn we naar de Palm Plaza Mall geweest en toen we thuis waren hebben we nog ‘’Helemaal het einde’’ gekeken en daarna zijn we allemaal gaan slapen.

Woensdag 19 juli: Regen, regen en nog eens regen...
Deze nacht was echt verschrikkelijk... Ik heb elk uur op de klok voorbij zien gaan, omdat ik bang was dat ik door mijn wekker heen zou slapen. Gelukkig kon ik hierdoor wel makkelijk uit bed komen en toen ik buiten aan het ontbijten was kwam mijn vader even kijken, omdat hij ging hardlopen. Op werk zag ik het nieuwe rooster en natuurlijk hadden ze me weer rooster gegeven wat ik niet wilde. Ik kon gelukkig een paar van mijn dagen ruilen met collega’s, waardoor ik toch nog een beetje mijn zin kreeg. Het heeft de hele ochtend keihard geregent en veel gasten bleven daarom binnen in de lobby en vanwege de regen werd er continue om muntjes voor de game apparaten gevraagd. Rond 12 uur kon ik gaan lunchen met Pleuni en om 1 uur stonden mijn ouders ineens in de lobby.
Ik heb ze een rondleiding gegeven door het hotel en voorgesteld aan een paar collega’s. Om 5 uur was het alweer tijd om mijn shift te closen en mocht ik lekker naar huis. Thuis heb ik even een paar dingen van school bijgewerkt en daarna zijn we naar Oranjestad gegaan om te eten. We hebben eerst rondjes gelopen door de Renaissance Mall en daarna zijn we gaan eten bij Cafe the Plaza. Het eten was erg lekker alleen moesten we er wel lang op wachten. Gelukkig hebben ze ons een korting gegeven op de rekening voor het wachten, dus dit was wel erg lief. Na het eten ben ik eigenlijk gelijk gaan slapen, want morgen begin ik om half 8...

Donderdag 20 juli:
De dag begon om kwart over 6... Toen ik op werk aankwam was Anne al bezig en gelukkig was het nog vrij rustig. Rond de check-out tijd werd het ineens heel erg druk, waardoor de tijd erg snel ging. Om half 12 mocht ik naar Anne toe om samen met haar te gaan lunchen. De laatste tijd sta ik niet meer met de andere stagiaires ingedeeld, dus ik vond het erg gezellig dat ik weer met Anne kon gaan lunchen. In de middag heb ik vooral aan mijn stageverslag gewerkt en een aantal check-ins gedaan en toen was mijn werkdag alweer voorbij. Toen ik thuis kwam heb ik me snel omgekleed en andere schoenen aangedaan en toen zijn we naar de Hooiberg gereden. Dit is de hoogste berg die Aruba heeft en op de top van de berg heb je prachtig uitzicht. Na een lange en zware klim hadden we dan toch de top bereikt en hebben we hier van een prachtig uitzicht kunnen genieten en veel foto’s gemaakt. ’s Avonds hebben we eigenlijk niet zoveel meer gedaan en was het vooral veel schrijven voor mijn blog, mijn stageverslag afmaken en serie kijken.

Vrijdag 21 juli: Avondje Bugaloe met Mies
Ook vandaag begon mijn werkdag erg vroeg, 7 uur om precies te zien. Ik had gister perongeluk mijn lichten aan laten staan, waardoor mijn accu leeg was. Gelukkig hebben de mensen van Engineering mij geholpen en kon ik binnen 15 minuten alweer naar huis. Toen ik vanochtend in de auto stapte was het een verassing of de auto dit keer wel zou starten... Helaas kwam er alleen een beetje gepruttel uit en dat was het. Gelukkig kon ik de auto van mijn ouders tijdelijk even lenen om naar werk te gaan. Toen ik op werk aankwam heb ik gelijk de autoverhuur gebeld, zodat ze het konden repareren. Gelukkig hebben mijn ouders het toen verder afgehandeld met de autoverhuur en rond een uurtje of 10 kwamen ze naar mijn werk om de auto’s te verwisselen. Tijdens het eten voelde ik al dat ik een bobbeltje op mijn lip kreeg en 9 van de 10 keer betekent dit een koortslip... ’s Avonds zijn we met het gezin en Michelle bij Moomba Beach gaan eten en ik had fajitas met kip genomen. Het was echt heerlijk en we hebben vooral veel gelachen. Nadat we klaar waren met eten bij Moomba zijn Mies en ik doorgegaan naar Bugaloe om daar nog even naar de band en Sophie te kijken. Sophie verblijft ook op Blue Village en werkt bij Bugaloe als zangeres. Haar stem is echt geweldig en het was ook nog eens hele leuke muziek. Kortom een leuke avond dus alleen morgen staat de wekker weer om 5:40 dus ik ga nu maar slapen.

Zaterdag 22 juli: Alweer weekend!
Na 4 dagen werken was het alweer tijd voor weekend! Ik hoef alleen nog vandaag te werken en dan heb ik zondag en maandag vrij. Toen ik vanochtend opstond en in de spiegel keek zag ik dat mijn koortslip alsnog was doorgetrokken en helaas betekent dit minimaal 10 dagen pijn leiden en niet in de zon met mijn gezicht. Ik ben alsnog gaan werken want ik hou er niet van om bij de pakken neer te gaan zitten en je ziek te melden. Het praten ging wel vrij lastig maar gelukkig had ik om 4 uur alweer weekend!

Alsnog sorry voor de vertraging maar volgende week zondag zal er zeker weten een nieuwe blog opstaan!

Liefs,
Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Hi, Ik zal mezelf eerst even voorstellen! Ik ben Roos Heijdeman, 18 jaar en woonachtig in een klein dorpje vlakbij Rotterdam. Ik ga vanaf mei 2017 voor 3,5 maand naar Aruba om mijn stage te lopen in het Marriott Surf Club Hotel. Wil jij weten welke avonturen ik allemaal meemaak? Abonneer dan nu op mijn verslag! Liefs, Roos

Actief sinds 09 Jan. 2017
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 19539

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 01 September 2017

My adventure on Aruba

Landen bezocht: