BLOG #12 DUIKEN MET EEN HELM VAN 35 KILO? - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Roos Heijdeman - WaarBenJij.nu BLOG #12 DUIKEN MET EEN HELM VAN 35 KILO? - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Roos Heijdeman - WaarBenJij.nu

BLOG #12 DUIKEN MET EEN HELM VAN 35 KILO?

Door: Roos Heijdeman

Blijf op de hoogte en volg Roos

05 Augustus 2017 | Aruba, Oranjestad

Zondag 30 juli: Na 3 daagjes werken alweer weekend!
Vandaag was niet zoals elke andere dag op werk, omdat ik vandaag bij een zijtoren moest staan. Het hotel bestaat uit Compass tower (Main lobby) en de zijtorens Spyglass en Lighthouse tower. Ik stond vandaag in de Lighthouse tower waar het echt belachelijk koud was… Ik heb echt de hele dag in 15 graden gestaan en kreeg pas weer een beetje warme lucht tijdens mijn pauze. Gelukkig was het vrij druk, waardoor de dag wel snel verliep. Om 6 uur heb ik me omgekleed en ben ik doorgelopen naar de fitness. Na de fitness ben ik naar huis gegaan en heb ik eerst nog een lange tijd met Michelle en Anne gepraat en daarna heb ik maar een bakje yoghurt als avond eten gegeten. Ik was ondanks dat ik maar 3 dagen heb hoeven werken, toch nog erg moe. Ik ben daarom rond een uur of 11 gewoon gaan slapen en ik hoop dat ik morgen een keer wel kan uitslapen.

Maandag 31 juli: Parasailen en Jolly Pirate met Anne
Het is me gelukt! In 10 weken tijd heb ik voor het eerst uitgeslapen tot half 11. In de ochtend heb ik even met het thuisfront gefacetimed en daarna ben ik boodschappen gaan doen bij de Superfood. Daarna heb ik Anne opgepikt met de auto en zijn we naar Moomba gereden. Mijn buurman op Blue village had beloofd dat ik nog een keer mocht Parasailen en ik had gevraagd of ik dit vandaag kon doen. Na een paar uur bij Moomba gelegen te hebben, werd ik ineens op mijn schouder getikt dat we nu konden parasailen. Het was echt een superleuke ervaring en dankzij mijn Go Pro kan ik alle beelden van het parasailen nog terugkijken. Na het parasailen zijn we weer terug gegaan naar de bedjes en toen kwam de buurman nog een keer vragen of we mee wilde varen met de Jolly Pirate. Dit is een soort van piratenschip waar je normaal $60 voor moet betalen, omdat je gratis drinken krijgt op de boot. Het was echt super gezellig op de boot en ze hadden ook zo’n touw waar je van de boot af kon slingeren. Natuurlijk waren we niet alleen en waren er weer allemaal gekke Amerikanen te vinden. Na 11 weken ben ik er wel gewend aan geraakt en begin ik het zelfs een beetje komisch te vinden. Na de boottocht op de Jolly Pirate zijn we thuis pannenkoeken gaan bakken. Nou pannenkoeken waren het niet echt meer te noemen, want ze waren super erg mislukt…. Uiteindelijk hebben we er een soort Kaiserschmarrn van gemaakt en was het alsnog best wel lekker om te eten. Kortom een super leuke en drukke dag, met heel veel leuke dingen! Morgen ga ik naar Palm Island met Michelle, Ilse en Sophie, maar voor nu lekker slapen!

Dinsdag 1 augustus: Palm Island
Ik heb vandaag mijn wekker gezet omdat ik naar Palm Island ga. Om half 8 ben ik langzaam wakker geworden en heb ik eerst even snel een broodje gemaakt, omdat ik hele erge honger had. Om half 10 zijn we met Michelle, Sophie en Ilse naar Palm Island gereden en toen we daar aankwamen zijn we gelijk de bandjes gaan halen. Om half 11 kwamen we aan op het eiland en zijn we eerst de bandjes voor Sea Trek gaan regelen. Toen we om 10 voor 11 eindelijk klaar waren zijn we naar het ontbijt gegaan en hebben we hier snel even iets gegeten. Na het ontbijt zijn we op het strand gaan liggen en hebben we Pina Colada gedronken. Om een uur of 12 zijn we nog een rondje op de bananenboot geweest en daarna zijn we doorgelopen naar de Seatrek. Hier kregen we eerst een uitleg en daar werd vertelt dat we om 2 uur terug moesten komen, omdat wij dan aan de beurt waren. Hierna zijn we eerst gaan lunchen en toen kwamen we er alweer achter dat het 2 uur was. We zijn hierna snel naar de Sea Trek gerend, wat uiteindelijk helemaal niet nodig was, want we moesten nog 15 minuten wachten. Uiteindelijk mochten we na 15 minuten het water in en kregen we een helm van 35 kilo op onze schouders. Gelukkig is het in het water maar 10 kilo, maar het deed alsnog best veel zeer. Het was een hele gave ervaring om in een soort van helm te kunnen ademen en allerlei wrakken en vissen te zien. Bij het kopje foto’s op deze website zal ik een paar foto’s plaatsen van de Sea Trek. Na de Sea Trek zijn we de foto’s op gaan halen bij de fotodesk en daarna hebben we de spullen gepakt om alweer naar huis te gaan, want Sophie moest werken. Thuis aangekomen moesten we allemaal snel gaan douchen en omkleden, omdat we na een half uur alweer naar Bugaloe moesten rijden met Sophie. Tijdens de Happy hour hebben we hier wat gedronken en gewacht tot Sophie klaar was met zingen. Nadat Sophie klaar was met werken zijn we naar Superfood gereden om soep en stokbrood te gaan halen. ’s Avonds hebben we dit met z’n allen opgegeten en daarna ben ik gaan douchen, heb ik nog een beetje aan mijn blog gewerkt en daarna ben ik alweer gaan slapen. Kortom een druk, maar leuk weekend!

Woensdag 2 augustus: Rustig dagje op werk
Gelukkig kon ik vandaag nog een beetje uitslapen, want ik begin pas om half 11. Ik ben voor werk nog even snel langs de Superfood gegaan om broodjes te halen voor bij de lunch en daarna doorgereden naar werk. Op werk was het vrij rustig en heb ik nog even in een zijtoren gestaan om Anne af te lossen voor haar lunchbreak. Om 7 uur kon ik alweer mijn shift closen en om half 8 was ik klaar met werken. Ik ben hierna gelijk doorgegaan naar de fitness en kwam Anne en Kimberly hier nog tegen. Rond een uur of half 9 ben ik teruggegaan naar huis en had ik totaal geen zin om te koken, dus heb ik maar een bakje yoghurt op. Hierna heb ik nog even met de meiden uit Nederland Gefacetimed en toen was de dag alweer voorbij...

Donderdag 3 augustus: Geen water in het hele hotel....?
Na een rommelige nacht werd ik huilend wakker, want ik had blijkbaar een heftige nachtmerrie. In de ochtend heb ik mijn Gopro filmpjes op mijn telefoon gezet en hierna nog een paar dingen bewerkt. Daarna heb ik me snel omgekleed voor werk en toen ik op werk aankwam was er een beetje paniek. Ik ga altijd nog even naar de wc voordat ik begin met werken, zodat ik tijdens het werk niet heen en weer hoef te lopen. Toen ik de deur van de wc probeerde open te doen, zat deze op slot. 2 beppies van housekeeping kwamen eraan gerend dat er geen water was in het hele hotel, dus dat de wc’s niet meer doorgetrokken konden worden. We kregen daarom continue gasten aan de balie, die vroegen hoe lang het ging duren. Wij wisten zelf ook niet hoe lang het ging duren en daarom werden de gasten vaak boos, terwijl wij er zelf ook niks aan konden doen. Vooral de Amerikanen hier azen dan op compensatie, maar dit mochten wij niet geven omdat het niet onze schuld was. Om 1 uur mocht ik naar de lighthouse tower toe om Anne af te lossen voor haar pauze. Een uurtje hierna kon ik met pauze en toen ik terug kwam was het alweer vrij druk met check-ins. Om 6 uur kon ik terug naar de main building en hier heb ik nog een uurtje gestaan en toen was mijn werkdag alweer klaar. ’s Avonds heb ik nog gesport en heb ik rode kool met appeltjes klaargemaakt.

Vrijdag 4 augustus: Michelle en Ilse uitzwaaien & de hooiberg beklimmen
Vandaag moest ik pittig vroeg opstaan vergeleken met de andere dagen. Ik begon vandaag om 7 uur, omdat ik Michelle en Ilse in de middag naar airport moest brengen. De 7 uur shift verloopt altijd wel vrij snel, dus vloog de dag echt voorbij. Op werk was het zoals gewoonlijk weer vrij druk en ondanks een aantal klachten, hielden de gasten zich vrij rustig vandaag. Om 4 uur ben ik naar huis gegaan en heb ik alvast mijn auto voor het huisje van Michelle en Ilse gezet, zodat zij hun koffers alvast konden inladen. Na nog wat gedoe bij de receptie over of de airco wel of niet had aangestaan, want als je weggaat uit je huisje moet het pasje van de airco ook weg zijn. Dit was in hun huisje niet het geval en daarom moesten ze een boete van $50 betalen. Rond een uurtje 5 konden we eindelijk naar het vliegveld en in de auto hebben we nog even keiharde Arubaanse muziek opgezet. Bij het vliegveld zijn we eerst de koffers gaan inchecken en daarna hebben we nog even wat gedronken, voordat we alweer afscheid moesten nemen. Ik heb een super leuke tijd gehad, mede dankzij deze lieve meiden en ik ga ze heel erg missen.
Nadat ik ze had uitgezwaaid ben ik teruggegaan naar Blue Village en heb ik me omgekleed om naar de Hooiberg te gaan. Ik ging vandaag met Anne-Fleur naar de Hooiberg, omdat zij hier nog nooit was geweest. Aan de top hebben we heel veel mooie foto’s gemaakt en zagen we het vliegtuig van Michelle nog opstijgen. Toen het alweer donker was zijn we naar beneden gelopen en teruggereden richting Blue.Thuis zijn we allebei eerst gaan douchen en daarna hebben we samen kipwraps gemaakt. Na het eten hebben we nog even gekletst en daarna ben ik alweer gaan slapen, want zo’ n 7 uur shift sloopt je wel...

Zaterdag 5 augustus: Struggle om te fitnessen
Gelukkig had ik vandaag weer een half 11 shift en kon ik weer uitslapen. In de ochtend heb ik nog even met mijn moeder gefacetimed, omdat ze mijn verslag nog even gaat nakijken op spelfouten etc. Daarna heb ik nog even filmpjes op youtube gekeken en ontbeten. Om kwart over 10 was het alweer tijd om naar werk te gaan, ondanks dat ik echt super veel hoofdpijn heb gekregen. Normaal ga ik gelijk na werk door naar de fitness, alleen kwam ik er net achter dat ik mijn fitnesstas ben vergeten en dat ik dus eerst terug naar huis moet om mijn spullen te halen. Op werk was het zoals gewoonlijk weer druk op zaterdag en kon ik om 1 uur weer naar de Lighthouse tower toe om Anne af te lossen, zodat ze met pauze kon gaan. Nadat Anne terug kwam van haar pauze kon ik met pauze en de uren na mijn pauze verliepen echt mega traag.... Om 6 uur mocht ik alles afsluiten in de Lighthouse tower en ben ik teruggegaan naar de main lobby om hier vervolgens nog 1 uurtje te moeten werken. Om half 8 ben ik teruggegaan naar huis en heb ik besloten om toch thuis te gaan trainen en een rondje te gaan hardlopen. Na het sporten heb ik snel gekookt en na het koken ben ik gaan werken aan mijn fotoboek die ik wil maken van mijn stage in Aruba. Ik hoef alleen nog morgen te werken en dan heb ik alweer weekend!

Nog maar 2 weekjes op dit mooie eiland en dan ga ik alweer terug naar het koude Nederland!

Liefs,
Roos



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Hi, Ik zal mezelf eerst even voorstellen! Ik ben Roos Heijdeman, 18 jaar en woonachtig in een klein dorpje vlakbij Rotterdam. Ik ga vanaf mei 2017 voor 3,5 maand naar Aruba om mijn stage te lopen in het Marriott Surf Club Hotel. Wil jij weten welke avonturen ik allemaal meemaak? Abonneer dan nu op mijn verslag! Liefs, Roos

Actief sinds 09 Jan. 2017
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 19573

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 01 September 2017

My adventure on Aruba

Landen bezocht: