BLOG #4 ROADTRIP ARUBA - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Roos Heijdeman - WaarBenJij.nu BLOG #4 ROADTRIP ARUBA - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Roos Heijdeman - WaarBenJij.nu

BLOG #4 ROADTRIP ARUBA

Door: Roos Heijdeman

Blijf op de hoogte en volg Roos

11 Juni 2017 | Aruba, Oranjestad

Zondag 5 juni: Bijna weekend!
Vandaag heb ik eindelijk eens uit kunnen slapen, zonder dat ik wakker werd. We hadden de wekker om half 9 gezet, omdat we naar de Vlindertuin gingen. Toen we uiteindelijk om half 10 aankwamen bij de vlindertuin, konden we gelijk doorlopen omdat er net een rondleiding ging beginnen. De man die de rondleiding gaf vertelde over de hele levenscyclus van hoe een vlinder zich ontwikkelt en daarna mochten we gewoon rondkijken. Nadat we bij de vlindertuin zijn geweest, was het alweer tijd om me om te kleden voor de laatste dag op werk. Helaas ging mijn werkdag vrij traag voor mijn gevoel, maar ik was blij dat we uiteindelijk een half uurtje eerder weg mochten. Toen ik thuis was heb ik mijzelf snel omgekleed, omdat we uit gingen bij Moomba Beach. Elke zondag is het Moomba Night en dan is het altijd heel erg druk. Na deze gezellige avond, had ik dan eindelijk echt weekend!

Maandag 6 juni: Heerlijk dagje strand.
Na lang wachten was hier dan aeindelijk het lang verwachtte weekend. Ik ben ’s ochtends even met Anne naar de superfood geweest en daarna zijn we doorgereden naar Moomba Beach. Hier hebben we de rest van de dag nog gelegen en heerlijk uitgerust van onze drukke week op werk. Toen ik na een lekker dagje op het strand thuiskwam om te gaan douchen, zag ik dat ik mega erg was verbrand. Nu weet ik dat het uiteindelijk zal omkeren naar een bruine huid, dus zo erg baalde ik er ook niet van. ’s Avonds hebben we met de meiden van Tio avond gegeten en daarna ben ik de Road Trip gaan uitstippelen. We gaan morgen met de stagiaires van werk een dagje Road Trippen over het eiland. We gaan naar bekende plekken zoals de Natural Bridge, California Lighthouse, Donkey Farm, Balashi de bierfabriek van Aruba en Bushiribana de goldmine. Ik heb ’s avonds de weg uitgestippeld die we morgen gaan rijden en daarna heb ik nog even een serie gekeken. Daarna was het tijd om alweer te gaan slapen.

Dinsdag 7 juni: Road Trippen over Aruba
Tijd voor een Road trip in Aruba! Ik ben vandaag met de stagiaires van werk Anne en Pleuni een Road trip gaan maken over het eiland. We zijn begonnen bij de California Lighthouse tower, dit is een vuurtoren waar je over het hele eiland kunt uitkijken. Helaas konden we niet in de vuurtoren zelf, omdat de deur op slot was, maar het was alsnog heel erg mooi om te zien. Hierna zijn we doorgereden naar de Bushiribana Gold Smelter. Hier had je een soort afgebrokkeld gebouw, waar dus vroeger goud werd gesmeden. We hebben hier nog een aantal foto’s gemaakt en toen was het alweer tijd om naar de volgende locatie te gaan. De volgende locatie was de Hidden Pool, dit is een soort natuurlijk zwembad achter een grote rots bij de zee. De Hidden Pool en de zee worden gescheiden door een paar grote rotsblokken. Om er te komen moest je eerst een hele lange trap af en daarna over de stenen naar de Hidden Pool lopen. Als je daar valt op een van de rotsen dan kan je je echt lelijk verwonden, dus we moesten wel oppassen. Toen we bij de Hidden Pool waren aangekomen, moesten we van een rots ongeveer 4 meter naar beneden springen, wat ik best wel eng vond…. Ik heb uiteindelijk toch mijn angst overwonnen en wilde daarna nog een paar keer springen. Ik heb alle beelden met mijn Go Pro Hero 5 gefilmd, dus er komt nog een aftermovie aan! Nadat we even hadden gezwommen en uitgerust waren bij de Hidden Pool, zijn we doorgereden naar de Natural Bridge. Dit is een brug die door de kracht van de woeste zee is ingestort. Toen ik voor de laatste keer op Aruba was, was dit gewoon een verlaten plek. Nu is er een heel gebouw bijgebouwd waar je souvenirs, eten en kleding kan kopen. De laatste plek die we gingen bezoeken was de Donkey Sancturary. Hier worden ezels door vrijwilligers opgevangen en verzorgt. Toen we hier aankwamen, rook je gelijk al de stank van de ezels en zagen ze er heel zielig uit… We zijn daarom ook niet lang gebleven, maar het was toch leuk om het even te zien! Nadat we de hele dag hadden rondgereden vonden we dat het wel tijd werd voor een beetje strand. We zijn uiteindelijk nog doorgereden naar Arashi Beach, waar we allemaal in slaap zijn gevallen.
Op een gegeven moment werden we wakker door het gefluit van de vogeltjes en zijn we naar huis gegaan om ons om te kleden. ’s Avonds zijn we naar Barney’s gegaan en hebben hier heel de avond heerlijk zitten kletsen over van alles en nog wat. Natuurlijk mag ook het eten niet vergeten worden, want ik heb de beste spareribs van Aruba gegeten! Zij hadden hiervoor een award gekregen en ik wilde weleens zien of de spareribs echt lekker waren. Dit waren ze inderdaad en ik heb heerlijk gegeten. Na een lange dag vol avonturen heb ik nog even een serie gekeken en ben ik lekker mijn bed in gedoken.

Woensdag 8 juni: Toch maar iets aan sport gaan doen hier…?
Vandaag was het alweer mijn 2e week dat ik bij de Front Office van het Marriott Surf Club Resort werk. Vandaag moest ik met Anne bij de Spyglass Tower staan, omdat iedereen hier zwanger is of ergens pijn heeft… Marriott bestaat uit 3 gebouwen en de Spyglass en Lighthouse tower zijn de side towers om het zo maar te zeggen. Dit zijn dus ook de 2 rustige gebouwen. We hebben de hele dag geen check-ins gehad en daarom heb ik wel de hele dag aan mijn stageverslag kunnen werken. Kortom niet echt een spannend dagje, maar ik heb wel een half uur over moeten werken… ’s avonds had ik met Pleuni afgesproken om naar de fitness van Marriott te gaan, omdat je hier totaal geen beweging hebt. We hebben toch wel dik 1,5 uur gesport en dit deed me eigenlijk wel goed. Ik heb nu het voornemen om minimaal 3x per week te gaan fitnessen, alleen als ik early shift heb. Je mag namelijk alleen na 6 uur fitnessen als werknemer en als ik een late shift heb dan werk ik tot 10 of 11 uur ’s avonds.

Donderdag 9 juni: Famous in Aruba
Ook vandaag moest ik werken in de Spyglass Tower. Het was zoals gewoonlijk weer een rustige ochtend en we hebben daarna onze pauze gehouden. Na de pauze kwam er ineens een storm van mensen aanwaaien, waarop Anne zij dat ik de mensen alleen mocht gaan inchecken. De 1e paar check-ins verliepen voor 99% goed en op de puntjes die ik fout had hielp Anne me nog even. Toen ik meer dan 4 check-ins had gedaan, voelde ik mij veel zelfverzekerder en kon ik het eigenlijk allemaal wel alleen aan. Het was vandaag dus vooral een leerzame dag. Anne haar ouders kwamen vandaag aan op Aruba en ze mocht eerder weg om ze op te halen van het vliegveld. Het laatste half uurtje dat ik nog moest kwam Yelitza mij nog even helpen en ze vond dat ik de check-ins goed deed, precies zoals het hoort. Na werk zijn we boodschappen gaan doen bij Chengs en Superfood. Toen Julia en ik in het koekjes pad opzoek waren naar spongebob koekjes, spraken ineens 2 Amerikanen ons aan. Ze vroegen of we Engels spraken en wij antwoordde ja. Ze zeiden dat ze ons herkende van Julia haar vlogs, want die hadden ze 3 dagen geleden in Amerika bekeken. Kortom Julia’s kanaal gaat internationaal! We hebben nu al fans uit Amerika hahaha. Nadat we boodschappen hadden gedaan zijn we maar snel eten gaan maken, want het was alweer half 8. In de avond hebben we nog even serie gekeken en toen was de dag alweer voorbij.

Vrijdag 10 juni: Huh weekend?
De dag begon om half 8 voor mij op werk. Ik dacht dat ik met Anastacia zou meelopen vandaag, omdat Anne met vakantie is, maar Minerva bleek Anastacia haar shift over te hebben genomen. Eigenlijk mocht ik dus weer terug naar huis gaan en om 2 uur terugkomen… Ik had al plannen gemaakt voor de vrijdagavond, dus ik wilde gewoon van half 8 tot half 5 werken. Ik heb het grootste deel van de dag gewoon zelfstandig gewerkt, totdat een van de supervisors Minerva vertelde dat ik nog maar een week achter de front desk was en dat ik nog niet alleen mocht werken. De rest van de dag was hierdoor eigenlijk vrij saai, omdat ik alleen maar mocht kijken en niks doen. Ik help liever gewoon de gasten, want ik weet heus wel wat ik al wel kan en wat niet. Net voordat ik van plan was om naar huis te gaan, riep Jane mij terug.
Ze had net een mail gehad dat Pleuni en ik een Front office training hadden op maandag en dinsdag. Aangezien dit mijn vrije dagen zijn moest mijn weekend dus worden verplaatst. Mijn weekend was dus nu op zaterdag en woensdag voor 1x, waardoor ik vandaag al weekend had. ’s Avonds hebben we pannenkoeken gegeten en zijn daarna naar de magische fontein geweest. Ten slotte zijn we nog naar Bugaloo en the Sandbar geweest en toen was het alweer tijd om ’s ochtends vroeg toch maar te gaan slapen.

Zaterdag 11 juni: Road Trip 2
Het is me eindelijk gelukt om uit te slapen! Half 11 werd ik pas wakker en ik heb de hele nacht doorgeslapen. Nu ging ik wel pas om half 3 slapen, maar ik zie het als een overwinning. Nadat we wakker waren geworden, zijn we de laatste boodschapjes gaan doen. Nadat we de boodschappen thuis hadden uitgeladen, zijn we richting de struisvogelfarm gereden. Toen we hier aankwamen zei een mevrouw dat het nog 3 kwartier duurde, voordat de volgende tour begon. We zijn daarom naar Bushiribana en de hidden pool gegaan, om toch nog iets in de tijd te doen dat we moesten wachten. Ik was hier natuurlijk al geweest, maar om de hidden pool nog een keer te zien vond ik heel erg leuk. Om half 3 zijn we weer teruggegaan naar de struisvogelfarm en kregen we een rondleiding van een Amerikaanse vrouw. Ik heb mijn angst overwonnen en de struisvogels gevoerd, ondanks dat die beesten echt mega eng en groot zijn. Na de struisvogelfarm zijn we doorgereden naar Divi beach, waar we het geluk hadden dat we op gratis bedjes, onder palapa’s konden liggen. ’s Avonds hebben we lekker wraps gegeten en daarna ben ik alweer gaan slapen, want morgen moet ik om 8 uur werken.

Dit was mijn blog voor deze week weer!
Tot volgende week.

Liefs,
Roos

  • 11 Juni 2017 - 12:06

    Opa Jan:

    Erg leuk!


    )

  • 11 Juni 2017 - 12:24

    Pappa:

    Hoi Schat,

    weer leuk om allemaal te lezen dat je lekker bezig bent. Wat eten jullie eigenlijk allemaal wel niet omdat je vlg mij dagelijks boodschappen doen. haha.

    groetjes,
    pappa

  • 13 Juni 2017 - 10:21

    Sonja:

    Hahahaha alleen maar koekjes volgens mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Hi, Ik zal mezelf eerst even voorstellen! Ik ben Roos Heijdeman, 18 jaar en woonachtig in een klein dorpje vlakbij Rotterdam. Ik ga vanaf mei 2017 voor 3,5 maand naar Aruba om mijn stage te lopen in het Marriott Surf Club Hotel. Wil jij weten welke avonturen ik allemaal meemaak? Abonneer dan nu op mijn verslag! Liefs, Roos

Actief sinds 09 Jan. 2017
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 19537

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 01 September 2017

My adventure on Aruba

Landen bezocht: