BLOG #6 TROPISCHE STORM OP KOMST? - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Roos Heijdeman - WaarBenJij.nu BLOG #6 TROPISCHE STORM OP KOMST? - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Roos Heijdeman - WaarBenJij.nu

BLOG #6 TROPISCHE STORM OP KOMST?

Door: Roos Heijdeman

Blijf op de hoogte en volg Roos

25 Juni 2017 | Aruba, Oranjestad

Zondag 18 juni: Moomba night
Alweer de laatste werkdag voor mijn weekend. Ik had vandaag shift van 8 tot 5, maar ik mocht uiteindelijk al om kwart voor 5 naar huis. Ik ben ’s avonds eerst nog even gaan sporten met Anne en Pleuni en daarna zijn we gezellig een wijntje gaan drinken bij Anne. Rond een uur of 11 zijn we richting Moomba gegaan en hebben we nog een hele gezellige avond gehad. Morgen begint mijn weekend pas echt en ga ik lekker de hele dag bakken op Moomba.

Maandag 19 juni: Wimpers verven, als dat maar goed gaat!
WEEKEND! De ochtend begon met de skypegesprekken naar het thuisfront en vriendinnen. Daarna ben ik mijn spulletjes gaan pakken voor het strand. Een grote groep van mijn vriendinnen lopen stage in het ziekenhuis, er is een meisje met iemand mee op vakantie, terwijl de rest overdag werkt. Manon ging daarom gezellig met mij en Anne mee naar Moomba. Toen ik net op het punt stond om weg te gaan, kwam Juul net thuis. Ik vraag al twee weken lang of ze mijn wimpers kan verven, maar elke keer is het dan alweer donker als we elkaar zien. Ik was toch vrij, dus ik had er nu opzich wel tijd voor. Ik vond het toch wel een beetje spannend, dat een niet-geleerd iemand ineens mijn schoonheidsspecialist ging spelen. Gelukkig is alles goed gegaan en mag het resultaat er wezen en zal ik dit dus wel vaker door Julia laten doen. Hierna ben ik met Manon en Anne naar Eduardo’s geweest. Dit is een heel schattig tentje, waar ze allemaal verse smoothies maken en gezonde ontbijtjes en lunch. Omdat ik niet zeker wist of er noten in zaten, heb ik dit aanbod uiteindelijk afgeslagen en heb ik even wat bij Moomba zelf gegeten. De rest van de middag heb ik liggen zonnen met Anne en ben ik nog in slaap gevallen. We moesten rond 6 uur alweer naar huis, want ik zou vanavond mijn Michael Kors tas gaan kopen! Ik had toen ik hier aankwam in de Renaissance Mall (hier zitten winkels als louis vuitton, rolex, gucci, michael kors, etc.) een hele gave tas gezien in de winkel van Michael kors. Ik heb een lang gekoesterde droom om ooit een donkerblauwe Michael Kors tas te kopen, maar helaas had ik hier nooit geld voor. Ik zag dat de tas in de sale was en het me uiteindelijk $248 dollar in plaats van $328 zou kosten, dus ik kon deze kans eigenlijk niet laten schieten. ’s Avonds ben ik met de meiden naar de mall gegaan, om de tas te kopen, bleek deze dus al dicht te zijn…. Op internet staat dat alles om 8 uur sluit, maar blijkbaar is dit dus al om 7 uur. Morgen weer een kans!

Dinsdag 20 juni: Dagje Baby Beach en eindelijk mijn Michael Kors tas!
Mijn 2e en alweer laatste dagje weekend… Ik ben vandaag met Pleuni en Manon naar Baby Beach geweest. We hebben hier lekker gegeten en gesnorkeld. Blijkbaar is het hier groot nieuws, dat er dus een tropische storm morgen over het eiland waait, wat al wel aan de stroming van de zee te merken was. Tijdens het snorkelen kwam je nauwelijks vooruit door de sterke stroming, maar er waren wel heel veel mooie vissen te zien! De rest van de dag hebben we lekker in de zon gelegen en zijn we rond een uurtje of 5 terug gereden naar het huis van Pleuni om te douchen. Nadat we hadden gedouched zijn we terug gereden naar de Michael Kors winkel en heb ik ein-de-lijk de tas waar ik al 6 jaar lang van droom. ’s Avonds zijn we met Anne, Michelle, Ilse en ik bij Pleuni gaan avondeten en hebben we een lekkere kipsalade op. Als toetje hadden we een grote watermeloen gekocht en was mijn dag dus helemaal voldaan. Morgen is het alweer tijd voor werk, maar gelukkig begin ik deze hele week pas om half 3 en kan ik overdag nog lekker naar het strand.

Woensdag 21 juni: Waarom heb ik altijd pech?
Ik ben officieel de grootste pechvogel ooit. Ik begon vandaag pas om half 3 met werken, in de ochtend heb ik lekker gefacetimed en ben daarna een serie gaan kijken. Mijn laptop stond open met daarop mijn oortjes op het toetsenbord. Ik wilde even iets pakken en lag per ongeluk op mijn laptop, waardoor deze dubbelklapte. Ik hoorde gelijk dat er iets mis was en deed snel mijn laptop open en zag dat mijn hele scherm vol met zwarte vlekken en strepen zat. Ik wist dat het goed mis was en ben gelijk gaan bellen naar verschillende reparatie bedrijven. Ze vroegen hier echt bizar dure bedragen voor, maarja het moet toch een keer worden gerepareerd. Ik vroeg nogmaals aan de receptioniste of zij misschien iemand wist die voor een redelijke prijs mijn laptop kon repareren. Gelukkig wist ze een Nederlands iemand en binnen 20 minuten stond hij op de stoep. Hij heeft naar mijn laptop gekeken en zij dat ik geluk had gehad, dat alleen mijn scherm gebroken was. Bij elkaar gaat het allemaal zo’n 4 weken duren, voordat alles is gerepareerd. Er moet namelijk eerst een nieuw scherm uit Miami naar Aruba komen en dan pas kunnen ze mijn laptop repareren. Voordat dit scherm in Aruba aankomt zijn we alweer zo’n 3 weken verder. Kortom, super dom en het kost veel geld… Mijn werkdag was voor de rest gewoon prima en er was niet zoveel gebeurd.

Donderdag 22 juni: Dagje strand voor werk
Net zoals alle andere dagen moest ik ook vandaag pas om half 3 beginnen. Ik heb in de ochtend lekker op het strand gelegen en ben rond een uurtje of 1 terug gegaan naar huis, omdat de man die mijn laptop gaat repareren, lang zou komen. Mijn laptop is voor de rest helemaal oke, alleen het scherm is aan de binnenkant gebroken. Mijn ouders zullen dus uit Nederland een nieuw scherm mee moeten nemen, zodat ik het hier kan laten repareren. Nadat alles was gecontroleerd in mijn laptop kon ik gaan lunchen en omkleden voor werk. Op werk mocht ik helpen bij activities, wat inhield dat ik moest helpen bij een filmavond voor kinderen. Eigenlijk was dit vooral popcorn eten, film kijken en de kinderen in de gaten houden. Rond half 10 moest ik weer terug naar de front office en hebben we voor de rest van de avond niet meer zoveel gedaan.

Vrijdag 23 juni: Ik zie eruit als een kreeft...
Ik heb alweer bijna weekend! Alleen morgen nog werken en dan heb ik alweer weekend en dit keer voor 3 dagen. Pleuni haar vriend komt dus ik heb mijn vrije zondag voor volgende week geruild met haar, waardoor ik nu 3 dagen achter elkaar vrij ben. In de ochtend ben ik met Anne en Anne-Fleur naar Moomba geweest. Ik heb voornamelijk op mijn luchtbed in het water gelegen, maar ik ben nu wel heel erg verbrand in mijn gezicht. De wereld heeft er dus weer een kreeft bij.... Morgen begin ik ook pas laat om 2 uur, maar ik ga ervoor zorgen dat ik uit de zon blijf met mijn gezicht. Op werk hebben we niet zoveel meer gedaan, ondanks dat het best wel een drukke dag was. We hebben veel check-ins gehad en ’s avonds hebben we vooral niks zitten doen en lol gemaakt. Het enige wat vandaag nog een beetje spanning opleverde was een gast die boos zijn kamersleutels naar mij toegooide en zij dat ik ze de meest slechte kamer van het hotel had toegewezen en dat ze metteen nieuwe kamer wilde. Uiteindelijk heb ik dankzij kim kunnen regelen dat ze van een garden view naar een ocean side (dit is 2 categorieen hoger) konden verhuizen en als dank kreeg ik hier $10 tip voor. Nou wordt mijn werk dus alsnog gewaardeerd. Morgen dus maar even uit de zon blijven en even aan mijn stageverslag.

Zaterdag 24 juni: Going out since a long time ago
Eigenlijk was vandaag vooral een rustdag. In de ochtend heb ik een serie gekeken en ben daarna boodschappen voor deze week gaan doen. Hierna was het alweer tijd om naar werk te gaan. Ik kreeg bij mijn eerste check-in al $10 tip, dus de dag begon goed! Ik krijg nu langzamerhand door hoe je makkelijk tip hier krijgt en het antwoord hierop is gewoon overvriendelijk doen en ze de best mogelijke kamer geven of de beste service verlenen. De rest van de dag was niet heel boeiend, maar gelukkig kon ik vanavond sinds 3 weken weer een keer uit. Het was weer super gezellig en morgen begint mijn weekend tot dinsdag!

Bedankt voor het lezen en tot volgende week!

• 26 Juni 2017 - 09:42

Pappa:

Top hoe jij het weer regelt met die lastige klanten.
    verder lekker genieten op het eiland.
    kus,
    pappa