BLOG #9 QUALITY TIME WITH TE FAMILY - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Roos Heijdeman - WaarBenJij.nu BLOG #9 QUALITY TIME WITH TE FAMILY - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Roos Heijdeman - WaarBenJij.nu

BLOG #9 QUALITY TIME WITH TE FAMILY

Door: Roos Heijdeman

Blijf op de hoogte en volg Roos

16 Juli 2017 | Aruba, Oranjestad

Zondag 9 juli: Bijna weekend? Oh nee toch niet….
Ook vandaag was het weer een doodnormale werkdag. Ik begon om 2 uur en daarom kon ik in de ochtend nog even op het strand liggen. Dewi, Cilla en nog een paar andere zustertjes kwamen ook nog even naar het strand en uiteindelijk heb ik de hele ochtend met hun gekletst op het strand. Om half 1 ben ik terug gegaan naar huis en heb ik geluncht en me daarna omgekleed om naar werk te gaan. De 2 uur shiften duren wel lang, omdat er ’s avonds niet zoveel te doen is. Gelukkig had ik iets om naar uit te kijken, want ’s avonds ging ik met Pleuni en haar vriend naar Moomba. Nadat ik om 11 uur klaar was met werken, ben ik snel naar huis gegaan om me om te kleden en naar Moomba te gaan. Bij Moomba was het super gezellig met iedereen en heb ik een erg leuke avond gehad. Normaal zou ik nu eigenlijk weekend hebben, maar deze week werk ik 8 dagen omdat ik mijn vrije dagen voor papa en mama heb opgegeven, zodat ik vrij ben als zij in Aruba zijn.

Maandag 10 juli: Voor het eerst werken op maandag
Ik had nog nooit op een maandag gewerkt in mijn hele stageperiode, omdat dit normaal mijn vrije dag was. Iedereen zei altijd tegen mij dat maandag de rustigste dag van de week was, maar dit bleek niet te kloppen want het was heel erg druk. Gelukkig hadden we ’s avonds vrij weinig te doen en kon ik rustig al mijn taken afmaken. Om 11 uur ben ik lekker naar huis gegaan en heb ik nog even gedouched en daarna ben ik mijn bed ingedoken.

Dinsdag 11 juli: illegaal zwemmen...?
Nog 2 daagjes werken en dan komen eindelijk mijn ouders en mijn zusje! In de ochtend heb ik alle boodschappen overgebracht naar mijn ouders hun huisje en het ziet er super leuk uit! Het is veel groter dan waar ik woon en er zijn zelfs 2 aparte slaapkamers. Nadat ik alles had klaargelegd voor mijn ouders ben ik met Anne naar het Renaissane hotel gegaan. Eigenlijk mogen alleen gasten van het Renaissance hotel hier zwemmen, maar we deden gewoon alsof we gasten waren. We hebben er in totaal 4 uur gelegen, maar het voelde echt even als vakantie. We hebben ook nog een lunch besteld daar, zodat ik niet meer thuis hoefde te lunchen. Ook heb ik nog even kort gefacetimed met mijn ouders en zusje, want morgen kan ik ze na werk eindelijk ophalen. Het was gelukkig rustig op werk, dus kon ik zonder haast al mijn taken doen. Dit is mijn laatste dag dat ik tot 11 uur moet werken en morgen begin ik 7 uur. Kortom dat wordt een kort nachtje dus...

Woensdag 12 juli: Eindelijk papa, mama en Sabine weer zien!
Na nog geen 5 uur slaap was het alweer tijd om op te staan. Ik moest gister uiteindelijk tot half 12 overwerken omdat er iets was gebeurt. Gelukkig heb ik nog genoeg energie over want vandaag ga ik eindelijk mijn ouders en zusje weer zien! Op werk is het de hele dag rustig geweest en had ik weinig taken. Ik heb vooral aan mijn stageverslag gewerkt en allerlei formulieren ingescant. Gelukkig ben ik nu bijna klaar met mijn verslag. Om half 4 was het tijd om naar huis te gaan, ik ben eerst even langs thuis geweest om me om te kleden en daarna ben ik in de auto gestapt richting het vliegveld. Ik heb mijn ouders iets meer als 2 maanden niet gezien en daarom ben ik super blij dat ze hier 2,5 week op vakantie zijn! Op het vliegveld was het erg emotioneel om ze weer te zien, maar er was vooral veel blijdschap te zien. Ik ben samen met Sabine alvast naar mijn huisje gereden om alles te laten zien, terwijl mijn ouders moesten wachten voor de autoverhuur. Toen ik uiteindelijk alles had laten zien kwamen net mijn ouders aan. Het appartement waar hun in verblijven is 100x groter dan mijn huis en ik denk dat ik de komende 2,5 week hier zal verblijven. Nadat ze hun koffers hadden uitgepakt heb ik ze alles op Blue village laten zien en hebben we vooral veel bijgepraat.
In de avond zijn we eerst richting Moomba gegaan om daar een hapje te gaan eten, maar helaas was de wachttijd meer dan 45 minuten en we hadden honger, dus moesten we verder gaan zoeken. Vervolgens zijn we door gereden naar Salt en Pepper, want hier hadden we al vaker gegeten. Het eten was heerlijk en toen was het alweer het einde van de 1e avond. Thuis aangekomen wilde iedereen gaan slapen en eigenlijk was ik ook wel moe. Morgen en vrijdag ben ik gelukkig even vrij en dan moet ik het weekend werken en dan ben ik maandag en dinsdag weer vrij.

Donderdag 13 juli: Walking over the beaches..
Eerste dagje met de family. Gelukkig heb ik lekker 2 daagjes vrij en kan ik leuke dingen gaan doen met mijn ouders en mijn zusje. ’s Ochtends hebben we bij ontbeten bij Blue Village, want dit zit inbegrepen bij het huisje. Iedereen was wel al om half 6 wakker omdat ze een jetlag hadden, maar gelukkig was ik niet moe en heb ik ‘’uitgeslapen’’ tot 7 uur. Na het ontbijt zijn we eerst boodschappen gaan doen bij Superfood en daarna naar Moomba gereden om daar de rest van de dag op het strand te gaan liggen. Ik kwam nog één van de zustertjes tegen en hier heb ik nog even mee gepraat. ’s Middags heb ik foto’s gemaakt van Sabine en toen was de dag alweer voorbij. Rond een uur of 4 zijn we naar huis gegaan en zijn we nog even bij het zwembad gaan liggen. ’s Avonds heeft mama heerlijk gekookt en hebben we gezellig aan tafel gekletst. Na het eten zijn we naar de Paseo Herencia Mall geweest en hier hebben we naar de fonteinshow gekeken en vooral een beetje rondgelopen. Daarna zijn we ook langs alle hotels gelopen en bij sommige zijn we zelfs naar binnen geweest om het met mijn werk te vergelijken. Toen we uiteindelijk thuis kwamen is iedereen gelijk gaan slapen, want het was toch wel een vermoeiende eerste dag.

Vrijdag 14 juli: Ontbijt bij Moomba en dagje Mangel Halto
Ook vandaag was een vroegertje, om half 8 stond ik alweer bij de bank om mijn cheque in te wisselen en om half 9 zaten we aan het ontbijt bij Moomba Beach. Het was super uitgebreid en er was heel veel fruit. Ook was er geroosterd brood, pancakes, pastechi en kon je een omelet laten maken met allerlei dingen erin. Hierbij werd ook nog koffie, thee en verse jus d’orange geserveerd, kortom een top ontbijt dus. Na het ontbijt zijn we doorgereden naar mijn werk om de strandstoelen uit Pleuni der auto te halen, want die mogen we de komende weken lenen. Ik heb mijn ouders gelijk kort even laten zien hoe de lobby eruit zag en daarna zijn we doorgereden naar een strandje genaamd Mangel halto. Ik ben hier zelf al eerder geweest, maar deze plek is zo adembenemend prachtig, dat ik vond dat mijn ouders dit ook moesten zien. Zeker omdat Sabine tegenwoordig zoveel bezig is met der modellen carrière kon ik hier hele mooie foto’s van haar maken. Naast dat de plek super mooi is, kan je er ook super mooi snorkelen. Het is vrij ondiep en pas na een meter of 200 zie je ineens de afgrond. Dit vond ik wel eng en toen ben ik maar terug gegaan, maar bij het ondiepe tussen het koraal zaten hele mooie vissen. Om half 5 zijn we terug gegaan richting het huisje en hebben we hierna nog even bij het zwembad gelegen. ’s Avonds zijn we naar de Halambra Mall geweest en omdat we hier geen ijswinkel konden vinden zijn we naar Gelatissimo geweest. Je kunt hier echt super lekker ijs halen en daarna zijn we nog even blijven zitten omdat er een soort pokerwedstrijd op tv was. Toen we thuis kwamen ben ik gelijk gaan slapen, want morgen moet ik alweer vroeg aan het werk.

Zaterdag 15 juli: 3x positieve mention & uiteten bij Bugaloe
Na een super leuk weekend te hebben gehad was het alweer tijd voor werk. Mijn werkdag was van half 8 tot half 5 vandaag, dus dit is eigenlijk wel een prima shift. Op werk was het zoals gewoonlijk op een zaterdag weer mega druk en er waren veel check-ins. Mijn stagecoach is ook nog langs geweest om met mij en Pleuni te praten over de stage, de huisvesting en andere zaken omtrent onze stage. Toen zij weg was hebben we nog even met onze bedrijfscoach gepraat en hierna was het alweer tijd voor lunch. Tijdens de lunch hebben we gezellig met collega’s gekletst in het Nederlands, want dat zijn we hen nu aan het leren. Na de lunch ging de dag gelukkig vrij snel en vertelde mijn bedrijfscoach dat ik 3x genoemd was in de enquête die de gasten achteraf krijgen en dat de gasten vonden dat ik hun op een erg positieve manier had geholpen. Ik was hier natuurlijk heel erg blij mee en heb dit ook gelijk tegen mijn ouders vertelt toen ik thuis kwam. Toen ik thuis aankwam ben ik gelijk even met mijn ouders het zwembad ingedoken om alles over werk te vertellen en daarna hebben we ons omgekleed voor uiteten. Voordat we richting het uiteten gingen zijn we eerst nog even langs Perle d’or geweest, om te zien hoe primitief zij leven en hoe goed het leven hier op blue village is. Hierna was het eindelijk tijd voor eten en zijn we richting Bugaloe gegaan en hier hebben we mogen genieten van een hele mooie zonsondergang aan het water en van super lekker eten! Morgen moet ik ook nog werken en dan heb ik weer weekend voor 2 daagjes. Nu ga ik lekker slapen want de wekker staat morgen om 5:40.

Zoals jullie lezen gaat het nog steeds goed hier en heb ik het naar mijn zin!

Bedankt voor het lezen weer voor deze week en tot volgende week!

Liefs,
Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Hi, Ik zal mezelf eerst even voorstellen! Ik ben Roos Heijdeman, 18 jaar en woonachtig in een klein dorpje vlakbij Rotterdam. Ik ga vanaf mei 2017 voor 3,5 maand naar Aruba om mijn stage te lopen in het Marriott Surf Club Hotel. Wil jij weten welke avonturen ik allemaal meemaak? Abonneer dan nu op mijn verslag! Liefs, Roos

Actief sinds 09 Jan. 2017
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 19562

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 01 September 2017

My adventure on Aruba

Landen bezocht: