BLOG #13 LAATSTE WEEKEND IN ARUBA & 8 DAGEN WERKEN - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Roos Heijdeman - WaarBenJij.nu BLOG #13 LAATSTE WEEKEND IN ARUBA & 8 DAGEN WERKEN - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Roos Heijdeman - WaarBenJij.nu

BLOG #13 LAATSTE WEEKEND IN ARUBA & 8 DAGEN WERKEN

Door: Roos Heijdeman

Blijf op de hoogte en volg Roos

12 Augustus 2017 | Aruba, Oranjestad

Zondag 6 augustus: ijsje eten & drankje doen bij Craft
Na een lange en drukke werkdag was ik om half 8 eindelijk klaar met werken. Na werk ben ik gelijk doorgelopen naar de fitness en ben om half 9 naar huis gereden. Thuis heb ik snel even gedouched en daarna ben ik naar de strip gegaan met Anne-Fleur. Ik was opzoek naar een aantal dingen zoals een broekje van aruba en een paar dingetjes die ik graag wil hebben voor mijn slaapkamer in Nederland. Ik heb een heel leuk broekje kunnen vinden met ‘’Aruba One happy Island’’ erop. Na een tijdje geshopt te hebben, zijn we doorgelopen naar Gelatissimo. Dit is de beste ijswinkel van Aruba en zoals gewoonlijk stond er weer een achterlijk lange rij. Elke keer twijfel ik welke smaak ik moet nemen, omdat ik chocolate coffee super lekker vind, maar deze keer nam ik cuantaloupe. Dit is vergelijkbaar met een soort van Galiameloen. Na een heerlijk ijsje te hebben gegeten zijn we doorgelopen naar Craft. Ik ga hier vaak ’s ochtends ontbijten, maar dit keer gingen we hier even wat drinken. Anne-Fleur ging aan de mojito en ik aan de muntthee, want ik had het koud... Ja zelfs in Aruba heb ik het nog koud met 28 graden... Rond een uur of 12 zijn we terug gegaan naar Blue Village en zijn we allebei gaan slapen.

Maandag 7 augustus: Op dieet met redvelvet cupcakes
Mijn eerste dagje weekend! Ik heb eerst heerlijk uitgeslapen tot half 10 en heb daarna even ontbeten en gefacetimed met iedereen in Nederland. Ik had gister alvast mijn spullen voor het strand klaargelegd en ben eerst nog even langs de superfood gereden voor de allerlaatste boodschappen die ik nodig heb in Aruba. Na Superfood ben ik toch maar even terug naar huis gereden om de boodschappen in huis te leggen en daarna terug in de auto gestapt om naar Moomba Beach te gaan. Hier heb ik voornamelijk alleen maar op een luchtbed in zee gelegen en rond een uurtje of 5 ben ik teruggegaan naar huis. Thuis heb ik nog even bij het zwembad gelegen en daarna heb ik me omgekleed om foto’s te maken op het strand met Anne-Fleur. We zijn naar Eagle Beach gereden omdat je hier een schommel hebt en hier hele leuke foto’s kunt maken. Na een uur foto’s te hebben gemaakt, zijn we doorgereden naar Ling & Sons. Dit is een Amerikaanse supermarkt en toen ik hier uiteindelijk was, baalde ik echt... Ze hebben precies dezelfde producten als bij Superfood, alleen is het hier veel goedkoper. Ook hadden ze producten van de Albert Heijn uit Nederland en sommige producten heb ik serieus echt gemist hier op Aruba. Nu is het een beetje te laat om dit nog te kopen, aangezien ik volgende week zaterdag al naar Nederland vertrek. Toen we langs de bakkerij afdeling liepen, zagen we dat ze redvelvet cupcakes hadden! Ik ben echt super gek op redvelvet, maar ik ben op een soort van sportdieet... Uiteindelijk had ik vandaag mezelf maar even een cheatday gegeven, om alsnog de cupcakes te kunnen eten. Na Ling & Sons had Anne-Fleur trek in Taco Bell, maar ik vond dat ik al teveel slechts op had, dus heeft zij taco’s gehaald en thuis heb ik mijn eigen prakkie wraps met sla gemaakt. Na het eten hebben we nog even tv gekeken en daarna zijn we allebei gaan slapen.

Dinsdag 8 augustus: Laatste weekendje op Aruba
Ook vandaag heb ik lekker uit kunnen slapen! Na een lekker ontbijtje heb ik nog een paar uur op bed gelegen, voordat ik naar het strand ging. Ook vandaag ben ik weer naar Moomba gegaan en heb hier eerst 2 uurtjes gelegen, hierna ben ik terug naar huis gegaan om te gaan lunchen. Rond een uurtje of 2 ben ik weer teruggegaan naar het strand en heb tot 5 uur nog gelegen. Ik had met mezelf afgesproken dat ik 1 rustdag heb per week met sporten, wat gister dus was. Vandaag moest ik weer aan de bak en ben daarom rond 6 uur naar de Hooiberg gereden om deze opnieuw te beklimmen. Dit is een super goede work-out, omdat de traptreden vrij ver uit elkaar staan en steil lopen, waardoor het voor zijn mini meisje als ik vrij zwaar is. Boven op de hooiberg heb ik nog een half uurtje op een rots gezeten, om naar het uitzicht te kijken en daarna ben ik weer naar beneden gelopen.
Op de terugweg naar huis heb ik nog vrij lang in de file gestaan en thuis heb ik alles klaar gezet om te gaan koken. Anne-Fleur kwam om 8 uur naar mijn huisje toe en daar hebben we samen tomatensoep gegeten en nog wat brood. Van soep raak je supersnel vol en daarom heb ik na het eten gelijk mijn tanden gepoetst en ben ik gaan slapen. Dit was alweer mijn laatste weekend op Aruba... Nu moe ik de komende 8 dagen nog werken en dan ben ik volgende week woendag klaar met stage. Ik heb donderdag en vrijdag nog vrij en zaterdag vertrek ik alweer naar Nederland. 

Woensdag 9 augustus: Ochtendje Relaxen
Ik heb gisteravond voor het slapen al mijn ramen beplakt met vuilniszakken, omdat ik ’s ochtends rond 7 uur altijd wakker wordt van het licht. Gelukkig heeft het geholpen en werd ik om pas om half 10 wakker. Ik begin vandaag om 1 uur met werk en daarom heb ik alles vandaag lekker rustig aan gedaan en heb ik nog even bij het zwembad gelegen. Om 12 uur ben ik gaan lunchen en heb ik me even snel omgekleed om naar werk te gaan. Ik heb ook nog even met mijn mama gefacetimed over mijn verslag, omdat ze dit voor mij aan het nakijken is. Credits for u mama! Thank you! Om kwart voor 1 ben ik richting werk gegaan en zoals gewoonlijk was het vrij rustig voor een woensdag. Om 10 uur was ik klaar met werken en hierna ben ik nog doorgegaan naar de fitness om hier nog een uurtje te sporten. Om 11 uur ben ik teruggereden naar huis en ben ik snel gaan slapen.

Donderdag 10 augustus: Dagje strand & eindelijk van mijn florins af
Dankzij mijn handdoeken en vuilniszakken kunstwerk, slaap ik steeds een beetje langer uit. Ik had express mijn wekker gezet, omdat ik naar het strand wilde vandaag. Om half 9 ging mijn wekker en ik ben toen gelijk gaan eten en heb me snel omgekleed om naar het strand te gaan. Toen ik op Moomba aankwam zag ik dat er bizar veel bedjes op het strand lagen, wat altijd betekent dat er een cruiseschip komt. Ik heb uiteindelijk 30 minuten rustig op het strand kunnen liggen, voordat de storm met mensen kwam. Ondanks de drukte ben ik toch nog 2 uurtjes blijven liggen en om 12 uur ben ik naar Marriott Resort gegaan om mijn cheque op te halen. Rond een uur of 12 ben ik naar de bank gereden om mijn geld op te halen en natuurlijk duurde dit zoals gewoonlijk weer een uur... Om kwart voor 1 was ik eindelijk klaar bij de bank en toen ben ik snel even langs huis gereden om mijn laatste spullen op te halen die ik niet meer gebruik. Ik had om 1 uur afgesproken met een meisje uit Nederland die gister was aangekomen, omdat zij mijn florins over ging kopen. Zij verbleef in Perle d’ or, wat ook een studentencomplex is. Nadat ik dit heb gezien ben ik oprecht blij dat ik verblijf bij Blue Village, want bij Perle d’or heb je echt een cel als huisje. Om half 2 ben ik terug naar huis gegaan om te douchen en me om te kleden, omdat ik om kwart over 2 alweer naar werk moest. Op werk was het gezellig druk en aangezien ik een avondshift had, was het zoals gewoonlijk vrij rustig na 7 uur. Het enige grappige wat ik mee hebt gemaakt op werk is dat er een 40 jarige vrouw uit het niets in haar broek moest plassen. Ze begon daarna heel hard te huilen, omdat ze zich schaamde. Stiekem kon ik het niet meer houden van lachen van binnen, maar het was eigenlijk toch best zielig. Om half 12 was mijn shift afgelopen en ben ik thuis snel naar bed gegaan. Nog maar 6 daagjes stage en dan ben ik alweer klaar!

Vrijdag 11 augustus: Ontbijten bij Craft & Tip geld uitgeven
Ik werd wakker rond een uur of half 9. Het ontbijt heb ik overgeslagen en ben gelijk de douche ondergesprongen, omdat ik naar Craft zou gaan met Anne-Fleur. Om half 10 zijn we naar Craft gereden en hebben we hier weer een heerlijk gezond ontbijtje op. Hierna zijn we doorgereden naar Oranjestad om mijn tip geld dat ik de afgelopen maanden van gasten heb gekregen, uit te geven aan leuke souvenirs voor thuis. Ik heb ook nog een aantal cadeautjes voor vriendinnen in Nederland gekocht en een autoplaat met dushi. Helaas voelde ik de buikpijn en hoofdpijn al opkomen toen ik vanochtend wakker werd en dit heeft een uurtje voordat ik naar werk moest doorgezet.
Ik heb snel nog 2 aspirines ingenomen, maar dat mocht niet baten... Ik kwam op werk aan en vertelde over de situatie en ze gaven me pillen tegen de buikpijn. Nou die pillen waren bruistabletten en daar ga ik sowieso al over me nek van.... Helaas heeft dat ook niet geholpen en ben ik maar bij de side desk gaan zitten, zodat de pijn iets minder was. Doordat ik de hele dag buikpijn had, verliep de dag echt super langzaam en toen ik eindelijk iets mocht gaan eten had ik totaal geen honger meer... Om 11 uur ben ik mijn shift gaan closen met de hoop iets eerder naar huis te mogen, maar helaas verliet ik het gebouw pas om kwart voor 12. Ik heb thuis nog even thee gezet voor mezelf, omdat dit blijkbaar helpt voor buikpijn en je stoelgang. Daarna probeerde ik te gaan slapen en ik hoopte dat het morgen over zou zijn.

Zaterdag 12 augustus: Another day of sickness
Helaas heeft uitslapen tot 11 uur niet mogen baten, want mijn buikpijn en diaree zijn er nog steeds.. Dit keer met meer heftige pijnen, dus ben ik maar even langs de walk-in dokter/apotheek gegaan en hier heb ik nog meer medicijnen meegekregen. Ik slik nu al vitamine c, lysine, een of ander vitamine shit en nu ook nog medicijnen voor een goede stoelgang en meer weerstand. Ik voel me net een oud omatje van 80 met al die medicijnen... Na de apotheek ben ik nog even langs de Superfood gereden om banaan, camillethee en anijsmelk te halen, omdat dit blijkbaar ook allemaal helpt tegen wat ik heb. Thuis heb ik alvast warm gegeten (avondeten), zodat ik op werk alleen yoghurt hoef te eten en ik niet zoveel buikpijn heb van een grote maaltijd. Op werk krijgen we trouwens alleen maar rijst met kip of soms pasta en dit ben ik ook wel een beetje zat, dus worteltjes met aardappeltjes was wel weer even lekker. Na het eten ben ik nog even op bed gaan liggen en om kwart over 2 moest ik alweer naar werk toe. Op werk voelde ik me echt nutteloos, want ik zag eruit als een spook, alles ging op tempo 0 en ik moest 400 keer naar de wc, omdat ik zoveel thee dronk. Ik zou eigenlijk vanavond uitgaan en ik had hier ook oprecht veel zin in, maar alcohol en partyen gaat me niet veel goeds doen... Om half 12 ben ik naar huis gegaan, heb ik nog 1 kop thee van de 10 gedronken en daarna ben ik gaan slapen. Ik hoop echt dat het morgen over is, want ik kan dit niet langer meer...

Nou dit was het weer voor deze week, lekker veel geklaagd!
Volgende week zaterdag vlieg ik alweer terug en dan zal ik mijn laatste Aruba blog posten.

Liefs,
Een zieke Roos met 0 weerstand 




  • 13 Augustus 2017 - 08:51

    Ellen:

    Lieve Roos,
    Ik hoop dat je weer opgeknapt bent, zodat je kan genieten van je laatste week. (cola wil ook nog wel eens helpen).
    Wat is het snel gegaan die paar maanden.
    Veel plezier nog en tot volgende week zondag.
    Ik ga je blog nog missen, zo zondag morgen in bed.
    X Ellen

  • 13 Augustus 2017 - 13:19

    Opa Jan:

    Lieve Roos,

    Eindelijk kom je weer thuis. Helaas kan ik niet bij je aankomst op Schiphol aanwezig zijn. Aanstaande week ga ik met Deny en de jongens zeilen op het IJzelmeer. Zondag varen we terug van Amsterdam naar Vlietland. Ik ben wel vlakbij als je landt, maar het is toch nog een stuk lopen naar de aankomsthal.

    In ieder geval tot de volgende week,

    Opa

Tags: Aruba, Marriott, Craft

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Hi, Ik zal mezelf eerst even voorstellen! Ik ben Roos Heijdeman, 18 jaar en woonachtig in een klein dorpje vlakbij Rotterdam. Ik ga vanaf mei 2017 voor 3,5 maand naar Aruba om mijn stage te lopen in het Marriott Surf Club Hotel. Wil jij weten welke avonturen ik allemaal meemaak? Abonneer dan nu op mijn verslag! Liefs, Roos

Actief sinds 09 Jan. 2017
Verslag gelezen: 1291
Totaal aantal bezoekers 19540

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 01 September 2017

My adventure on Aruba

Landen bezocht: